keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Motivaation metsästystä

Oho! Huomasin tässä, että olin jättänyt yhden päivityksen julkaisematta. No, julkaisen sen nyt. Tämä on siis eiliseltä. :D

Flunssa on syönyt vähän intoa tästä painonpudotusprojektin uudelleenkäynnistyksestä. Minä kun en sairasta mitään kivoja pikku flunssia, joissa nenä vähän vuotaa. Flunssat alkavat lähes poikkeuksetta tuntua poskionteloissa ja viimeisen vuoden aikana ne ovat menneet myös keuhkoputkiin. Viime yönä makasin puolisentoista tuntia hereillä, kun keuhkoputket kutisivat niin kamalasti. Piti käydä höyryhengittämässä välillä, ja se auttoikin lopulta. Olen tämän flunssan aikana aktiivisesti höyryhengittänyt ja huuhdellut nenää huuhtelukannulla. Se on kyllä auttanut noiden poskionteloiden kanssa.

Nyt tuntuu kuitenkin taas siltä, että kyllä minä tähän pystyn. Ensimmäinen hyvä merkki tuli aamulla, kun vaaka näytti 80,3kg eli paino ei ole viime aikojen alimpaan tulokseen verrattuna kuin puolisen kiloa koholla. Se nyt lähtee helposti. ;) Flunssasta huolimatta kävin tänään tekemässä uuden saliohjelman ohjaajan kanssa. Jouduin viime viikolla perumaan sen itsestäni riippumattomista syistä, joten tänään halusin mennä enkä olisi kehdannut taas peruakaan. Ohjaaja on minulle tuttu ju-jutsu-harrastuksen parista, mutta en ole ennen häntä konsultoinut saliohjelman tiimoilta. Vaihdan nyt tosiaan treenaamaan lähemmäs tätä uutta kotia, joten ajattelin, että saliohjelma on hyvä samalla päivittää. Luulen, että ohjelmasta tuli ihan hyvä. Siinä on keskitytty selkä-niska-hartia -seudun ongelmiin sekä polviongelmiin ja toisaalta huomioitu painonpudotus.

Sain uutta motivaatiota juteltuani tästä projektista ohjaajan kanssa. Aikaa oli varattu tapaamiseen vain tunti, joten siinä ei paljoa ehtinyt saliohjelman ympäriltä jutella, mutta sen verran, että hänkin tietää nyt tavoitteeni. Tavallaan siitä tulee ekstramotivaatiota, kun joku tuollainen tuttu (hyvässä kunnossa) oleva ammattilainen tietää, mihin pyrin. En tavallaan kehtaa epäonnistua. Ensi kuussa olen ajatellut palailla taas tuon ju-jutsunkin pariin. Toivotaan vain, että polvi kestää. Osittain sen vuoksi olen joutunut taukoa pitämään.

Olen hakenut motivaatioapua taas myös lehtihyllyltä. Ostin uusimman Fitin ja MeNaiset Sportin. Luulen, että KG:n pitäisi tipahtaa myös postiluukusta aivan pian. Osa posteista tulee vielä varmaankin vanhan osoitteen kautta, joten niissä kestää hieman pidempään.




Seuraavaksi ajattelin lueskella hieman (teidän) kanssalaihduttajien blogeja. Se on jäänyt viime viikkoina vähän vähemmälle. En ole tänään edistynyt gradun kanssa, mutta toisaalta eilen oli tosi tehokas päivä ja huomenna menen kirjastolle hommiin, joten tänään voin keskittyä itseeni. Saliohjaajakin totesi, että minä olen tärkeämpi kuin se gradu ja itseään ei saa unohtaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti